Yoga in de sauna

Belevingen

Yoga in de sauna

Programma (elke donderdag)

Soort

Wanneer?

Kosten

Tijdsduur

Yoga in de sauna         

09.30 - 10.45 uur        

€15,00 (voor opening)            

75 min.

Klankontspanning  in de sauna

12.00 - 12.30 uur

€7,50 + (ochtend-)entree

30 min.

 

 

 

 

opgeven voor yoga in de sauna

Bovenstaande prijzen gelden vanaf 1 januari t/m 31 december 2017. Zetfouten en prijswijzigingen voorbehouden 


Hoe werkt het?
U moet het zo zien: het programma vanaf 12.00 tot 12.30 valt binnen onze openingstijden en kan daarom alleen worden gevolgd in combinatie met een sauna-entree. De eerste les 'Yoga in de sauna' van 09.30-10.45 uur van 75 minuten vindt plaats voor openingstijd. Deze les kan daarom gevolgd worden zonder dat u een sauna-entree betaald. U kunt daarna altijd nog beslissen van de sauna gebruik te maken, dit kost u dan een sauna-entree (ochtend of dag). Yoga in de sauna wordt iedere donderdag gegeven. Nog niet helemaal duidelijk? bel of mail ons, wij geven graag antwoord.

Een overzicht van de entreeprijzen vindt u hier

Yoga als onderdeel van je gezonde levensstijl
Je wilt goed voor je lichaam zorgen, dus ga je naar de sauna. Naast de ontspanning die een saunabezoek je biedt, is het ook goed voor je gezondheid. Saunabezoek is slechts een onderdeel van een gezonde levensstijl. Heb je al eens gedacht aan Yoga? Yoga is een goede toevoeging aan een gezond leven.

Sauna Swoll biedt daarom met ingang van 7 januari 2016 ’Yoga in de Sauna’ aan 
We warmen onze grootste saunacabine op tot ongeveer 38 graden. In deze temperatuur voeren we een twintigtal klassieke yogahoudingen uit in een vaste volgorde. De warmte zorgt voor extra doorbloeding van het hele lichaam. Je bent door de warmte flexibeler en kunt de houdingen daardoor makkelijker uitvoeren. Blessures zijn hierdoor vrijwel uitgesloten. Bestaande blessures zullen zelfs beter genezen door de extra doorbloeding.

Door de combinatie van warmte en beweging ga je behoorlijk zweten
Onder invloed van de verschillende houdingen (asana’s) worden de organen gestimuleerd om afvalstoffen af te geven. Het is dus net als in de sauna belangrijk om na de les veel water te drinken om deze afvalstoffen af te kunnen voeren. Tijdens de les is er veel aandacht voor de ademhaling. Je leert volop gebruik te maken van je longcapaciteit. Behalve de fysieke voordelen als kracht, balans, lenigheid en uithoudingsvermogen, heeft ‘Yoga in de Sauna’ ook mentale voordelen als wilskracht en ontspanning.

Bovendien wordt door Yoga je houding beter
Hierdoor zul je in je dagelijkse leven minder last hebben van schouder- en rugklachten.Tijdens ‘Hot Yoga’ draag je een korte broek met hemdje of topje of indien gewenst badkleding. Gebruik voor de les geen parfum of sterk geparfumeerde bodylotions. Zorg dat je voor de les voldoende gedronken hebt en eet tot maximaal 2 uur voor de les een lichte maaltijd. Neem een groot badlaken en een flesje water mee.

Voor ‘Yoga in de Sauna’ hoef je geen ervaring met Yoga te hebben
De les is voor iedereen toegankelijk omdat je op je eigen niveau werkt. Door de kleine groepen is er veel individuele aandacht en begeleiding. 

Ben je nieuwsgierig geworden en wil je bewegen met aandacht?
Opgeven kan via info@saunaswoll.nl of telefonisch (0529 40 16 38) op basis van beschikbaarheid.


Namaste, de zon in mij groet de zon in jou,
Laura Gutterswijk